Socionomer.se Forum Index Socionomer.se
Sveriges största mötesplats för socionomer

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Presentera dig gärna!
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Post new topic   Reply to topic    Socionomer.se Forum Index -> Prata av dig!
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Malla
Flitig postare

PostPosted: 2006-07-19 09:55    Post subject: Reply with quote

Hej... Malin heter jag. Är precis nyexad från Mittuniversitetet och har fått tillfälligt vikariat i Norrköping. Jobbar på vuxengruppen och trivs jättebra, har nog alltid sagt innan examen att jag aldrig skulle bli socialsekreterare, men här sitter jag. Livet är bra underligt ibland.

Gjorde min andra praktik i Nicaragua på en frivillig organisation som heter Club Infantil och trivdes mycket bra. Däremot var det skönt att komma hem till civilisationen (såsom jag känner till den) och till varmvatten och fungerande el! Sista terminen läste jag fördjupningskurs psykosocialt förändrings- och behandlingsarbete och skrev min C-uppsats om en dagverksamhet för psykiskt instabila där vi hade tre delar; samverkan (mellan kommun och landsting), måluppfyllelse och brukarorienterad analysmodell.

Tycker också att den här sidan är ett bra initiativ!!! Kul!

Hej så länge...
Back to top
View user's profile Send private message
morrberg
Ny på forumet

PostPosted: 2006-07-20 12:22    Post subject: Reply with quote

Hej Malin! Du verkar vara en trevlig prick, vi kanske skulle träffas nån gång och diskutera dostojevskij över ett glas rött, Vad sägs ? Wink

Hursomhelst, Mattias heter jag! Jag är också nyexad från Mittuniversitetet och har fått tillfälligt sommarvikariat i Gävle hos ungdom och familjestöd. Jag hadde innan examen funderat lite på att arbeta inom behandling och nu sitter jag här, var väl mest sugen på samhällsarbete iofs. Efter sommaren planerar jag och en kamrat att flytta till London för att där arbete som socialarbetare. Sitter just nu och filar på min GSCC ansökan.

Gjorde min andra praktik i Indien inom Swindia och trivdes mycket bra. Skrev C-uppsats inom samhällsarbete, gjorde en jämförande studie över tre bostadsområden över tid.

Ser fram emot en massa intressanta tips, och debatter på denna sida.
Back to top
Malla
Flitig postare

PostPosted: 2006-07-20 13:43    Post subject: Reply with quote

Haha, som du vet är ju inte rött direkt något för mig (jag vet, väldigt osocionomigt) men ett glas vitt, eller kanske lite sake? Ta hand om våra bävlingar Confused
Back to top
svenne-fredde
Flitig postare

PostPosted: 2006-07-21 19:16    Post subject: svenne-johan Reply with quote

24 årig kille som har C-uppsatsen kvar. Insjuknade sista terminen i depression och har diagnosen biolplär sjukdom typ 1. Fick att arbete innan jag blev sjuk oh är för tillfället sjukskriven. Pluggade gjorde jag i Östersund och skall väl till nästa termin försöka slutföra min studier om jag då orkar.

//svenne-fredde
Mrjbs

PostPosted: 2006-07-23 16:51    Post subject: Reply with quote

Tja

Kalla mig Jbs...Har precis blivit färdig socionom från Östersund...det var inte många killar på den utbildningen...å tyvärr förlorade vi en broder sista terminen som tog studieuppehåll, men han kommer tillbaka. C-uppsatsen skrev jag med Malla å Lene då vi gjorde en granskning av en verksamhet som är ett samarbete mellan kommun och landsting. Just nu jobbar jag på ett boende i Nyköping med trippeldiagnospatienter...missbruk/psykisk/somatisk...ensam socionom där, väldig frustrerande när man jobbar med massa folk som inte riktigt har samma vetskap om socialt arbete....men det är bara ett sommarjobb så det är lugnt. Till hösten så drar jag möjligtvis till London med en kamrat från plugget...det känns bara tröstlöst med det här diplomat man måste fixa...papper papper och åter byråkrati!! Jag vill hjälpa människor...inte vända papper damit!! Känns skönt att ha en sida att vända sig till och skriva lite...simma lugnt i cybern...
Jim, precis nybakad socionom. 30år...jobbar för tillfället i Nyköpings kommun men har planer att dra till London med Herr Morrberg....skulle åkt med två tjejer oxå men de bangade ur...svikare. Är det nån annan socionom som är sugen??
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
phie
Flitig postare

PostPosted: 2006-07-24 11:48    Post subject: Reply with quote

Sophie heter jag och fyllde 25 för ett par veckor sedan. Jag tog min examen i januari från Mittuniversitetet i Östersund.

Min första praktik gjorde jag i Nyköping på ekonomisidan av barn- och ungdomsenheten. Min andra gjorde jag på en skola i Botkyrka som kurator. Min C-uppsats handlade om anorexisympatiserande hemsidor på Internet (lyckades knipa ett VG på den Cool).

Just nu jobbar jag i en matbutik. Har inte lyckats med att få något jobb inom socialt arbete, trots många försök. Känns lite trist men min tid kommer nog, den med! Planerar att bli aktiv inom Brottsofferjouren till hösten för att hålla igång med socionomkunskaperna innan de försvinner helt bland priser på tomater och grillchips Wink
sara76

PostPosted: 2006-08-09 16:50    Post subject: presentation Reply with quote

Hej!
Jag heter Sara och ska till hösten börja min fjärde termin på socionomutbildningen i Ö-sund. Jag fick tips om denna sida av en studiekollega genom studentportalmailen (massutskick). Utbildningen känns som "handen i handsken" för mig, sen gäller det bara att hitta rätt jobb, på rätt plats, i rätt tid och i rätt arbetsmiljö, förhoppningsvis i rätt stad. Smile Men, jag har två år kvar att grunna på det. Jag har tankar att jobba med barn (grupper), ungdomar, människor med missbruksproblem. Förebyggande arbete. Ledarskapsarbete kanske. I alla fall så är jag glad att den här sidan finns, för den behövs verkligen, för alla oss med funderingar, skrivarklåda, kunskapstörstande, hjälpsamma blivande och yrkesverksamma socionomer. Det är så roligt och intressant att läsa alla inlägg. Jag kommer också bidra med det jag kan, om det så "bara" är "tyst kunskap", eller tro och tyckande.
Back to top
Luvsambuca

PostPosted: 2006-08-31 15:41    Post subject: Reply with quote

Hej !!

trevlig sida det här tycker jag !!
Jenny heter jag och läser socionomprogrammet i Östersund även om jag sitter "decentrealiserat" i Gävle. Ja vi är 4 st smågrupper uppdelade med 12 pers i varje på olika orter som är lite av ett "expriment" ifrån Mittuniversitetet. Japps snart börjar termin 4.

Har förra terminen varit ute på praktik så det skall faktiskt bli kul att sätta igång med pluggandet igen... Shocked .

Det som känns så spännande just nu är att man har ju 2 år kvar att iaf försöka bestämma sig inom vilket område som är mest intressant. Det finns ju såå många möjligheter !! Laughing

Ha det så gott alla !! På återseende...
Ztar*
Flitig postare

PostPosted: 2006-09-04 15:46    Post subject: Reply with quote

Hej!

Zara heter jag och tog min examen i juni i år. Pluggade vid Umeå universitet och läste inriktingen missbruk, hur intressant som helst! Mina fältförlagda studier gjorde jag i Indien och 20 poängs praktik vid ett behandlingshem för unga kvinnor.

Just nu söker jag jobb, hoppas få hugg på kriminalvården i Gävle, men man får väl se hur det går Smile Har sett att Gävle sökt en del folk, någon som har erfarenheter av att jobb där som vill dela med sig+ Tycker att det verkar vara en mysig stad!

Lycka till alla med jobbsökande och studier!
Back to top
Ardastra
Flitig postare

PostPosted: 2006-09-21 13:59    Post subject: Reply with quote

Haloj,

Vad många Mitt Universitetare det är här. Är själv en sådan, blev klar i januari 05 (ok då, C-uppen är inte helt klar). Läste Internationella interkulturella inriktningen. Jag jobbar som LSS-handläggare nu, först 6 månader i Jönköping och nu 17 månader i en liten kommun i Skåne.
Annars är man gift men inga barn ännu. Har bott lite här och där i Sverige och en sväng i USA och en i Skottland.
Hade väl tänkt jobba som kurator så småningom men vem vet var vindarna för mig.

Ha det gott

//Caroline
mhermansson

PostPosted: 2006-11-01 14:20    Post subject: Reply with quote

Hej hej!

Socionomstuderande i exil pga studieuppehåll. Jag återupptar studierna till våren och misstänker att jag kommer söka stöd här, mest för att komma in i studierytmen (vilken jag aldrig riktigt kom in i förut) men säkert också för lite mer givande diskussioner!

/marcus
Back to top
jenny
Redaktör

PostPosted: 2006-11-01 15:15    Post subject: Reply with quote

Hej Marcus och välkommen hit!
Självklart kan du säkert hitta både stöd och diskussioner här ska du se!

/Jenny
mhermansson

PostPosted: 2006-11-02 09:54    Post subject: Reply with quote

jenny wrote:
Hej Marcus och välkommen hit!
Självklart kan du säkert hitta både stöd och diskussioner här ska du se!

/Jenny

Tackar! Jag blev positivt överraskad när jag hittade hit (hur vete tusan), så jag lovar att både utnyttja och försöka bli utnyttjad Smile
Back to top
Cia
Flitig postare

PostPosted: 2006-12-01 17:50    Post subject: Reply with quote

Cia heter jag och ska börja plugga nu till våren 07 till socionom med inriktning mot omsorg av äldre och funktionshindrade på socialhögskolan i stockholm.

Jag är från början undersköterska på en geriatriskt vårdavdelning och därifrån kom mina tankar om att bli socionom då jag har har mycket kontakt med biståndshandläggare genom yrket.

Mitt stora intresse på fritiden är handikappspolitik och att skapa nätverk åt funktionshindrade. Detta kommer av att jag själv är funktionshindrad i form av stamning och hörselskada. Är gift och har två barn.

Det är jag det och jag ser fram emot att få börja studera.
Back to top
Ericson

PostPosted: 2007-08-22 15:54    Post subject: Reply with quote

Jag heter Mattias, 19 år gammal och ska förhoppnigsvis studera till socionom.

Jag älskar sport, framförallt ishockey. Skellefteå AIK supporter till 100% såklart! Men de är väl alla... Very Happy

Jag har gått Barn&Fritid på gymnasiet och tog studenten i Juni 2007!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Socionomer.se Forum Index -> Prata av dig! All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

SwiftBlue Theme created by BitByBit